"Tervehdys famulasta Varrelta virran.
Kaksi vaihtoehtoa on pyörinyt mielessä miettiessäni ehdotusta syyskuun tekeleeksi : kassi tai esiliina. Sadun ehdotus elokuulle oli ostoskassi ja niinpä minä ehdotan ommeltavaksi esiliinaa. Olen  vannoutunut esiliinan käyttäjä. Kotioloissa olen suorastaan avuton ilman sitä.. Lahjaksikin annan mieluusti essun, mutta olen pannut merkille, että moisen suojavarustuksen käyttö ei ole ollenkaan itsestään selvä  tapa  nuoremman polven naisväelle. – Saattaa olla, että  olen monen mielestä ehdotuksineni 31.8 Ilta-Sanomien sanoin "entisajan pehmoinen, essuilla varustettu mummeli." Syyskuussa kuitenkin ompelemme esiliinoja: isoja tai pieniä, raidallisia, ruudullisia, kukikkaita, itselle, miehelle, lapselle, lastenlapselle, ystävälle jne. En halua asettaa mielikuvitukselle rajoja."

Osallistumiset kuun tekeleeseen ja valmiiden tekeleiden linkit sitten laitellaan tämän viestin kommenteihin.
Säännöt